Press Releases | Visa

Slovensko má obrovský potenciál na zvýšenie počtu aj objemu platieb kartou v e-shopoch

14/10/2015

Bratislava, 29. máj 2015 - Slováci napriek tomu, že platobné inovácie majú v obľube, prechovávajú až sentimentálny vzťah k hotovosti. Podľa štatistík Visa, nadpolovičná väčšina akýchkoľvek platobných transakcií prebieha v hotovosti. Podľa Marcela Gajdoša, regionálneho manažéra Visa Europe pre SR a ČR sú Slováci síce po inováciách až hladní, ale väčšina z nich karty vyťahuje najmä pri bankomatoch, aby následne obchodníkom zaplatili hotovosťou.

V e-shopochaž 71% platieb prebieha na dobierku v hotovosti. Výhoda kariet je pritom nesporná – nielenže pre zákazníka je táto platba pohodlnejšia a bezpečná, ale zároveň je v prípade nedoručenia tovaru, alebo tovaru poškodeného, chránený pravidlami kartovej spoločnosti. Pre obchodníka má platba kartou tiež hneď niekoľko výhod – odbúranie nákladov na manipuláciu s hotovosťou, nie je tiež zaťažovaný cashflow, či rýchlejšie vybavenie zákazníka.

Práve elektronický obchod na Slovensku je jedna z oblastí, kde vidí spoločnosť Visa Europe obrovský potenciál. Síce podiel na objeme má stále nízky, ale minuloročný rast v slovenských e-shopoch až o neuveriteľných 80% nám potvrdzuje predpoklad, že Slováci postupne oceňujú výhody on-line platieb kartou.

V súčasnosti sa Visa Europe snaží podporiť platby v on-line prostredí, napríklad v spolupráci s portálom www.mall.sk.

„Online platba kartou zjednodušuje našim zákazníkom nákup a uspokojuje ich potreby na rýchly a pohodlný nákup. Preto sme skutočne radi, že sa môžeme spojiť s projektom spoločnosti Visa, ktorý prinesie výhody našim zákazníkom,“ hovorí Marek Čičmanec, country manager spoločnosti Internet Mall Slovakia.

Zákazníci, ktorí zaplatia pri nákupe na MALL.SK kartou Visa online platbou v období od 1.6. do 30.6. 2015, môžu vyhrať až 3 333 Eur na ďalšie nákupy na MALL.SK počas nasledujúceho roka. Zároveň zákazník, ktorý zaplatí kartou Visa a jeho nákup bude mať hodnotu nad 100 Eur získa zľavu 10 Eur na ďalší nákup v e-shope.

Práve zákaznícke akcie tohto typu majú z pohľadu Visa Europe význam pre zákazníkov, ktorí nie sú zvyknutí platiť kartou. „Takto, aj s možnosťou výhry, skúsia platbu kartou, ktorú majú roky v peňaženke a na vlastnej koži zažijú výhody platieb on-line. Príchod kuriéra, požadujúceho hotovosť ich už nezaskočí,“ dodáva Marcel Gajdoš.