Press Releases | Visa

Visa karta je na Slovensku za posledných 7 rokov najobľúbenejšou kartou pre spotrebiteľov a obchodníkov.

10/03/2016

Press Release Image

Bratislava, 10. marca 2016 – Slovensko zaznamenalo prvenstvo v počte vydaných bezkontaktných kariet v rámci Európy – temer 100% všetkých vydaných kariet Visa na Slovensku je bezkontaktných.

Takmer 3 milióny kariet Visa, 12,7 miliardy eur objem útrat a 236 miliónov transakcií Visa*. To sú hlavné parametre, ktoré charakterizujú rok 2015, jeden z najúspešnejších rokov Visa Europe na slovenskom trhu.

U obchodníkov platíme na termináloch čoraz viac.

Z celkových 236 miliónov transakcií kartami Visa bolo v minulom roku až 173 miliónov na termináloch u obchodníkov (POS). Oba ukazovatele – či už celkový počet transakcií ako aj počet transakcií u obchodníkov (POS) zaznamenali v porovnaní s predchádzajúcim rokom úctyhodný dvojciferný nárast – počet všetkých transakcií (236 miliónov) narástol o 18% a počet transakcií u obchodníkov (173 miliónov) narástol až o štvrtinu, teda o 25%.

Podľa Marcela Gajdoša, riaditeľa Visa Europe pre ČR a SR, tento rapídny nárast odráža už bežné používanie bezkontaktnej technológie, na druhej strane počet terminálov u obchodníkov je stále na polovičnej úrovni EÚ. „ Chceme sa zamerať najmä na akceptáciu kariet vo verejnom sektore, v doprave a u malých obchodníkov tak ,ako tomu je v západnej časti Európy, kde je bežné platiť kartou napríklad aj na farmárskych trhoch,“ hovorí Marcel Gajdoš.

Celková spotreba kartami Visa na Slovensku bola v minulom roku na úrovni 12,7 miliárd eur, čo je o 10% viac ako v predchádzajúcom roku. Platbami Visa u obchodníkov sme prekročili hranicu 4 miliárd eur, čo znamená až 18% medziročný nárast. Z celkových útrat domácností Slováci zrealizovali kartami Visa viac ako 10%.

Trhu vládnu debetné bezkontaktne karty Visa

Najobľúbenejším typom karty na Slovensku je opäť debetná karta Visa, ktorých máme 2,7 milióna a v minulom roku sme nimi zaplatili 12 miliárd eur. Zvyšok je rozdelený medzi kreditné karty, ktorých podiel v minulom roku vzrástol o 18%, karty firemne rástli o 17%, avšak najväčší rozmach zaznamenali karty predplatené, ktorých počet narástol o 43%.

*Údaje v tlačovej správe nezahŕňajú karty Visa vydané mBank a Zuno bankou na Slovensku v žiadnom ukazovateli.